Deklaracja Dostępności

Uniwersytet Warszawski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej millat.uw.edu.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-02-25.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-23.

Status zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Pozostałe elementy sterujące strony
    • Elementy rozwijalne menu głównego nie są dostępne za pomocą klawiatury.
  • Elementy klikalne
    • Elementy menu głównego nie są dostępne z poziomu klawiatury.
  • Tabele
    • W serwisie występują tabele nie posiadające zdefiniowanych komórek nagłówkowych.
  • Mapa serwisu, logika i zrozumiałość struktury, łatwość odnajdywania informacji
    • Witryna nie zawiera mapy stron.
  • Inne zauważone problemy związane z dostępnością dla Screen Readera (opis i wskazanie miejsca)
    • Strony serwisu posiadają błędy w definicji elementów menu powodujące problemy programów odczytujących.
  • Kontrasty i kolorystyka strony
    • Serwis posiada elementy nie spełniające wymogów kontrastu.
  • Widoczność fokusa klawiatury
    • Serwis ukrywa widoczność fokusa klawiatury.
  • Dostępność elementów klikalnych
    • Brak etykiet i jednoznacznych tekstów linków.
    • Strona zawiera elementy klikalne, które nie są obsługiwane przy użyciu klawiatury.
  • Elementy dynamiczne strony
    • Serwis posiada elementy rozwijalne, które nie są dostępne przy użyciu klawiatury.
  • Wyróżnienie linków i innych istotnych elementów strony
    • Strona zawiera odnośniki wyróżnione jedynie kolorem.
  • Logiczna kolejność fokusa klawiatury
    • Niektóre istotne elementy strony nie są dostępne za pomocą klawiatury.
    • Serwis ukrywa położenie fokusa klawiatury.
    • Serwis pomija położenie fokusa dla niektórych elementów menu.
  • Dostępność interfejsu użytkownika
    • Strona zawiera istotne elementy nieidentyfikowane poprawnie przez technologie wspomagające.
    • Interfejs serwisu zawiera elementy niedostępne lub trudne w obsłudze.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-12-28.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny: Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW.

Wyniki przeprowadzonej oceny zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej: Raport badania audytowego

Skróty klawiaturowe

Na stronie millat.uw.edu.pl nie zastosowano żadnych specjalnych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością tej strony internetowej jest Bartosz Jurczak. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: e-mail: bartosz.jurczak@uw.edu.pl, telefon 531080727. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Pełen wykaz budynków należących do UW wraz z informacjami nt. ich dostępności architektonicznej.

Jednostka Prowadząca deklaruje dostępność architektoniczną budynku: Pałac Zamojskich – Nowy Świat 69, Nowy Świat 69, 00-046 Warszawa

Kierownik / Dyrektor administracyjny: Jolanta Mitek-Rutkowska

Telefon: 602-25 48 46 lub 55 20 297

Email: jolamitek@adm.uw.edu.pl

Wejście do budynku

Do budynku prowadzą cztery wejścia. Jedno od ulicy i trzy od strony podwórza. Tylko jedno wejście od podwórza, kl.A jest w pełni przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Dostępny jest podjazd-pochylnia, drzwi mają szerokość 120 cm i otwierają się automatycznie za pomocą przycisku. Swobodnie można dostać się do windy i na każdą kondygnację z pięciu możliwych w tym skrzydle budynku. Drugie skrzydło jest zupełnie niedostępne dla osób niepełnosprawnych.

Korytarze i przejścia

Klatka A: korytarz płaski, bez barier, łatwy dostęp do windy do pięciokondygnacyjnego skrzydła budynku. Sala 210 na drugim piętrze ma wysoko umieszczoną klamkę, na wysokości 127 cm. Pokój 164 administracyjny Wydz. Filozofii ma podniesioną klamkę na wysokość 120 cm. Brak możliwości dostania się do trzykondygnacyjnej części budynku: brak windy oraz wysokie schody. Klatka B wyposażona jest w windę, ale zbyt małą by zmieścić wózek. Szerokość przejść powyżej 90 cm.

Procedury

Przedostanie się do sal i toalet na kl. B wymaga pomocy osób trzecich. Winda jest zbyt mała by zmieścić wózek.

Dodatkowa pomoc

Nie możemy zagwarantować stałej pomocy. Możliwa jest doraźna pomoc.

Łazienki, toalety, szatnie

Szatnia jest dostępna tylko na kl. A. Łazienki dla osób niepełnosprawnych znajdują się na piętrze I, II, III.

Dodatkowe dostosowania

Winda wyposażona w informacje głosowe. Brak pozostałych udogodnień.

Dojazd i miejsca parkingowe

Dostępne jest miejsce parkingowe.

Prawo wstępu z psem asystującym

Nie ma ograniczeń wstępu z psem asystującym.

Tłumacz PJM

Potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza PJM należy składać do Biura ds. Osób Niepełnosprawnych UW z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Kontakt do BON: /22/ 55 24 22, bon@uw.edu.pl, www.bon.uw.edu.pl.